Flying Pickets show reviews 2006                                                                 go back to press page

                              

Wendlingen BRITISH SINGING ARTISTS
10.10.2006 The Flying Pickets present the grand finale at the "Zeltspektakel"

Original Esslinger Zeitung review in German below

They are the most exciting A-cappella-group between Wendlingen and London. The Flying Pickets celebrate their 25th anniversary next year. On Sunday evening the new generation of the british voice virtuosi ignited a musical firework which the public commended with standing ovations.

The five smart boys from the island are not only absolute rhythm crackers, but outstanding performers. Highest musical quality, combined with energised choreography, acted like tingling champagne, which frizzled through ones bloodstream. From the first moment the public was hypnotised by the perfect control of their extraordinary voices.

The Flying Pickets are not bound by stylistic borders. The quintet weaves its very own sensual sound from a mix of Pop, Blues, Jazz, Gospel, Soul and Rock. From The Police´s catchy tune "Roxanne" to the uptempo Golden Earring hit "Radar Love" (sic) the British deliver arrangements which exceed far beyond pure imitation.

The quality of the close harmony singing of the vocal artists feeds itself from the wilful interpretations. Originals like "Do It" or coverversions like "Dream a little Dream of Me" by the Mamas & Papas turn into a musical melting pot, in which the strong and clear voices just seethe and boil.

Each note fits perfectly, and with unerring precision the songs are delivered right into the hearts of the audience.

Andrea Figallo is responsible for the vocal conversion of bass and percussion parts, Dylan Foster, the Londoner grown up in Australia sings tenor, baritone and raps, while Simon John Foster shares the leads and background parts with Andy Laycock.

The son of Jamaican immigrants, Michael Henry, latin lover of the band and also lead and background singer, sang himself, without a doubt, directly into the hearts of the female public.

Cocky and with typical British irony: "We prefer to sing songs by unknown artists, for example Stevie Wonder", the astonished listeners were drawn to experience the high art of A-cappella-singing.

It is absolutely mindblowing what these five highly gifted mens voices are capable of.

(10.10.2006, Review: Brigitte Gerstenberger, Esslinger Zeitung)

Translation: Thanks to Sylvia Schmidt!)

 

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German Original
Wendlingen BRITISCHE GESANGSARTISTEN
10.10.2006 Die Flying Pickets liefern das grandiose Finale beim Zeltspektakel
 

Sie sind die aufregendste A-cappella-Gruppe zwischen Wendlingen und London. Nächstes Jahr feiern die Flying Pickets ihr 25-jähriges Bestehen. Die neue Generation der britischen Stimm-Virtuosen entzündete am Sonntagabend ein musikalisches Feuerwerk, das vom Publikum mit stehenden Ovationen bejubelt wurde.

Die fünf smarten Jungs von der Insel sind nicht nur die absoluten Rhythmusknaller, sondern auch hervorragende Performer. Höchste musikalische Qualität, gepaart mit tempogeladenen Bewegungseskapaden, wirkten wie prickelnder Champagner, der durch den Blutkreislauf zischt. Vom ersten Augenblick an vereinnahmen sie das Publikum durch die perfekte Beherrschung ihrer besonderen Stimmen.

Für die Flying Pickets gibt es keinen Halt vor stilistischen Grenzen. Lustvoll webt das Quintett aus den Ingredienzien von Pop, Blues, Jazz, Gospel, Soul und Rock ihren ureigenen Sound. Vom melodiösen Police-Ohrwurm "Roxanne" bis zu dem tempireichen Golden Earring-Hit "Radar Love" liefern die Briten Arrangements, die weit über pure Nachahmung hinausgeht.

Die Qualität des Close-Harmony-Gesanges der Gesangsartisten speist sich aus den eigenwilligen Interpretationen. Eigenkompositionen wie "Do it" oder Coverversionen wie "Dream a little dream of me" von den Mamas & Papas geraten zu einem musikalischen Schmelztiegel, indem die kräftigen und klaren Stimmen nur so brodeln und kochen.

Da sitzt jeder Ton und mit einer zielsicheren Präzision werden die Songs in die Herzen der Zuhörerschaft platziert.

Für die stimmliche Umsetzung von Bass- und Perkussionspart ist Andrea Figallo zuständig, Dylan Foster, der in Australien aufgewachsene Londoner singt Tenor, Bariton und Rap, während Simon John Foster gemeinsam mit Andy Laycock den Lead- und Backgroundpart wahrnimmt.

Der Sohn jamaikanischer Einwanderer, Michael Henry, der Latinlover der Band, sang sich als Lead- und Backgroundsänger zweifelsohne in die Herzen des weiblichen Publikums.

Rotzig-frech und mit typischer britischer Ironie: "Wir singen am liebsten Songs von unbekannten Künstlern, wie zum Beispiel Stevie Wonder", erlebten die staunenden Zuhörer die hohe Kunst des A-cappella-Gesanges. Es ist schon der blanke Wahnwitz, was fünf begnadete Männerstimmen so anstellen können.


(10.10.2006, Von Brigitte Gerstenberger, Esslinger Zeitung)

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