Flying Pickets show reviews 2005                                                                 go back to press page

                              

Vellmar 2005 AND THEN, AT THE END, THERE IT WAS
German original below The Flying Pickets and their brilliant acappella-show in Vellmar
 

The end was very exceptional. In a 20-minutes pulse the audience listened to the first notes of each new song which emanated from the throats of the five vocal artists.

There, that’s it, now it’s coming! It didn’t. What they all meant was of course the famous "Only you", the ultimate acappella hymn. But finally it came along. Expectedly as an encore. And as expected the song was acclaimed, but the rejoicing did not exceed the degree of enthusiasm that had surged up to the Magic Five during the previous two hours.

Of course the Frommershäuser Mehrzweckhalle was sold out on Friday evening. The Flying Pickets – reshuffles unregarded – are still setting the standard in pop-music.

Meanwhile they appear like a boygroup on an incredibly high level, with an appropriately perfect visual cast. There’s the Latin Lover in the person of Henrik Wager, who easily holds the candle to George Michael.

There’s Dylan Foster, the pale bespectacled school-boy, pumped up to a resplendent muscle man, having spent countless hours in the bodybuilding-studio.

Andy Laycock looks like one imagines the stereotypical Englishman.

Michael Henry has much to offer all fans of black skin and “black coloured” singing. But one reaped the most applause, one long, thin guy with receding brows, responsible for the percussion imitations and the bass, normally a rather inconspicuous part. But when Andrea Figallo together with Andy Laycock intoned Stings "Moon Over Bourbon Street", it just gave us chills for the first time.

Of course, the band covered the “really big ones” in Vellmar too. Seal’s "Kiss From a Rose" has never been sung so sensitively by its original composer. With the adaptation of The Bangles’ "Eternal Flame" the grateful public almost wallowed in feel-good harmonies; and with the Pickets even Michael Jackson’s "Billie Jean" is bearable. The formation moved skilfully and stylishly in between solemn ballads and boygroup-rap, and in the last part of the show they even got funky.

No one was left sitting when Henrik Wager demanded a "Celebration" from the enthusiastic auditorium and he really got it. And then, after the first goodnight, it was finally time for "Only You". A little different, changed over the years, but still easily recognisable.

And after this complete Full Service, the band was released, accompanied by frenetic exultations, to the well-earned end of a working day.

 

(Ralph Michael Krum, Hessische/Niedersächsische Allgemeine)

Translation: Thanks to Sylvia Schmidt!)

 

go back to press page

 
German Original
Vellmar 2005 UND DANN KAM ES GEGEN ENDE DOCH NOCH
  Die Flying Pickets und ihre fulminante Acapella-Show in Vellmar
 

Das Ende war sehr ungewöhnlich. So ungefähr im 20-Minuten-Takt lauschte das Publikum den jeweils ersten Tönen eines neuen Songs, die den Kehlen der fünf Vokalartisten entsprangen.

Da, das ist es, jetzt kommt’s. Kam aber nicht. Das berühmte „Only you“ war natürlich gemeint, die A-Capella-Hymne schlechthin. Und dann kam es doch. Als Zugabe, wie kaum anders zu erwarten. Und das Lied wurde erwartungsgemäß bejubelt, aber der Jubel überstieg nicht den Grad an Begeisterung, den die magischen fünf in den hundertzwanzig Minuten zuvor entgegengeschlagen war.

Natürlich war die Frommershäuser Mehrzweckhalle am Freitag Abend ausverkauft. Die Flying Pickets sind gesanglich – Umbesetzungen hin oder her – noch immer das Maß aller Dinge im Popbereich.

Mittlerweile wirken sie wie eine Boygroup mit unglaublich viel Niveau, quotenmäßig rein optisch optimal besetzt. Da ist der Latin Lover in Person des Henrik Wagner, der George Michael gesanglich locker das Wasser reichen kann.

Da ist Dylan Foster, der blasse Streber mit dem Kassengestell, in unzähligen Stunden im Bodybuilding-Studio zum strahlenden Muskelmann aufgepumpt. Andy Laycock sieht so aus, wie man sich einen Klischee-Briten vorstellt. Michael Henry bietet für alle Fans schwarzer Haut und schwarzer Gesangsfarbe unerhört viel. Doch den meisten Applaus heimste einer ein, der, lang, dünn und mit Glatze, im Wesentlichen für die Percussionimitationen und den Bass, normalerweise ein eher unscheinbarer Part, zuständig war. Doch als Andrea Figallo zusammen mit Andy Laycock Stings „Moon over Bourbon Street“ intonierte, da war die erste Gänsehaut fällig.

Natürlich bediente sich die Band auch in Vellmar bei den ganz Großen. Seals „Kiss from a rose“ hat selbst Originalinterpret Seal nie so gefühlvoll gesungen, bei der Bangles-Adaption von „Etenal Flame“ wälzte sich das dankbare Publikum geradezu in Wohlfühlharmonien, und bei den Pickets ist sogar Michael Jacksons „Billie Jean“ zu ertragen. Zwischen getragenen Balladen und Boygroup-Rap bewegte sich die Formation gekonnt und souverän und ließ es im letzten Teil der Show dann sogar funky angehen.

Längst saß niemand mehr auf seinem Stuhl, als Henrik Wagner vom aufgepeitschten Auditorium eine „Celebration“ forderte und sie auch bekam. Und dann, nach dem ersten Winke Winke, dann war es endlich Zeit für „Only you“. Ein wenig anders zwar, verändert mit den Jahren, aber noch immer leicht erkennbar. Und nach diesem Komplett-Dienstleitungsangebot wurde die Band unter tosendem Jubel in den verdienten Feierabend entlassen.”


(Von Ralph-Michael Krum, Hessische/Niedersächsische Allgemeine)

go back to press page